Je bekijkt nu ATTB’S JAARVERSLAG OVER DE VERWARMINGSMARKT IN 2023

ATTB’S JAARVERSLAG OVER DE VERWARMINGSMARKT IN 2023

De Associatie voor Thermische Technieken in België (ATTB) heeft zijn jaarverslag gepubliceerd over de verwarmingsmarkt in 2023.

Samenvatting

Het afgelopen jaar was een moeilijk jaar voor de Belgische verwarmingsmarkt, gekenmerkt door een aanzienlijke daling van de verkoop van warmtegeneratoren (-23%). Factoren zoals de dalende energieprijzen, hoge rentevoeten en een verlies aan consumentenvertrouwen droegen bij tot deze daling.
De Associatie voor Thermische Technieken in België (ATTB) blijft echter optimistisch en wijst op veelbelovende tekenen voor de groene transitie, zoals de daling van het aantal traditionele verwarmingsketels en de duidelijke groei van warmtepompen. Ondanks de huidige uitdagingen pleit het ATTB voor een duidelijk en stabiel beleidskader op lange termijn, en pleit het voor maatregelen zoals minimumrendementsvereisten voor warmtegeneratoren.

Laten we samenwerken om deze obstakels te overwinnen en de overgang naar duurzame verwarmingsoplossingen te katalyseren.

Voor ons vormt houtverwarming de kern van onze energietransitie. Door deze hernieuwbare bron te combineren met de warmtepomp, die momenteel erg populair is, creëren we een krachtige alliantie die prestaties en respect voor het milieu met elkaar in evenwicht brengt. Laten we kiezen voor een gemengde energiemix, hout centraal stellen in het debat en samen de manier waarop we onze ruimtes verwarmen herdefiniëren.

Poujoulat heeft zich altijd ingezet voor de ontwikkeling van performante oplossingen en technologieën voor verwarming op een duurzame manier, energiebesparend en efficiënt (rendement), om te bouwen aan een betere toekomst. Bouwen aan een welvarende toekomst vereist innovatieve oplossingen.

Lees het volledige rapport op de ATTB-website

Vind al onze duurzame verwarmingsoplossingen hier en al onze artikelen hier